Jedz jabłka codziennie

Dlaczego warto jeść jabłka?
1. Są źródłem energii. W jednym, sporym jabłku jest ponad 16 g węglowodanów. Te, jak wiadomo, są niezbędnym paliwem dla mózgu i dają nam siłę do wykonywania codziennych obowiązków.
2. Zawierają dużo witaminy C. Najwięcej tej cennej witaminy znajdziemy w dojrzałych owocach o kwaśnym smaku, szczególnie w tych o niewielkich rozmiarach. Witamina kryje się tuż pod skórką jabłka, dlatego owoce lepiej jest zjadać w całości dokładnie umyte niż obrane. Witamina C wzmacnia układ odpornościowy.
3. Zawierają wiele składników mineralnych. Jabłka dostarczają miedzy innymi: potas, fosfor, wapń, sód, magnez, krzem oraz żelazo. Dzięki nim odkwaszamy organizm. Jedząc jabłka unikniemy też anemii, bo dostarczają one żelaza.
4. Wspomagają odchudzanie. Jabłka dzięki niskiej zawartości kalorii często są ważnym składnikiem diety. Jabłka ograniczają apetyt i dają uczucie sytości.
5. Dbają o nasze zęby. Pektyny z jabłek wzmacniają szkliwo, zapobiegając próchnicy. Gryzienie twardych owoców jest korzystne dla dziąseł.
6. Korzystnie wpływają na włosy, skórę i paznokcie. W skórkach jabłek sporo jest wapnia i krzemu pierwiastki te wzmacniają włosy i paznokcie. Zawarta w jabłkach  witamina C bierze udział w biosyntezie kolagenu, przeciwdziałając wiotczeniu skóry oraz zapewniając jej młody wygląd.
7. Zmniejszają ryzyko chorób nowotworowych. Jabłka już od dawna są na liście produktów antyrakowych. A to za sprawą obecności w ich składzie przeciwutleniaczy, które zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworów jelita grubego i wątroby. Ponadto przeciwutleniacze chronią nas przed chorobami takimi jak Alzheimer i Parkinson.
8. Oczyszczają nasz organizm. Tym, co wyróżnia jabłka od innych owoców, są zwarte w nich pektyny. Substancje te pomagają wydalać z organizmu toksyny oraz neutralizują groźne substancje i odbudowują naturalną florę bateryjną, której zadaniem jest ochrona przed trującymi związkami. Z tego względu jabłka zalecane są palaczom.
9. Wzmacniają pracę jelit. Błonnik, który znajduje się w jabłkach w sporej dawce, poprawia pracę jelit dzięki czemu możemy pozbyć się uciążliwych zaparć i usprawnić metabolizm.
10. Zmniejszają ryzyko wystąpienia miażdżycy i zawału, gdyż pektyny hamują wchłanianie złego cholesterolu.

Joanna Sierak

Dodaj komentarz